Szkolenie online

GREENWASHING 

Jak mówić, by nie uprawiać ekościemy w
firmowej komunikacji?

 

Najbliższy termin (szkolenie otwarte): 

  • 26.11.2024 r.  (ostatnie miejsca!)

 

greenwashing
I

Czy coraz częściej słyszysz słowo „greenwashing”? Nie bez powodu.

I

Klienci chcą, by marki były ekologiczne i chętniej wybierają produkty „eco”, „bio” czy „sustainable”. Jednak aż 53% deklaracji dotyczących środowiska wprowadza ich w błąd (KE, 2020). UOKiK prowadzi 8 postępowań dotyczących greenwashingu, a KE przygotowuje nowe, szczegółowe regulacje (m.in. Green Claimes Directive).

I

To najwyższa pora, by firmy zweryfikowały swoje komunikaty i wprowadziły polityki anty-greenwashingowe. Co pociąga za sobą szereg praktycznych dylematów. Jak mówić o kwestiach ważnych dla klientów, nie uprawiając jednocześnie „ekościemy”? Kiedy przekaz jest zbyt ogólny? Kiedy zrezygnować z „zielonych” symboli? Jakie grożą nam konsekwencje?

I

Zapraszamy na bardzo treściwe szkolenie, podczas którego opowiem o najczęstszych błędach popełnianych przez firmy i płynących z tego wnioskach, a także o zapowiadanych regulacjach. Pokażę przykłady i podpowiem, jak unikać ryzyka greenwashingu.

I

Szkolenie jest wzbogacone o liczne case study i pracę warsztatową.

Dla kogo?

To szkolenie dla działów:

I

PR i komunikacji

I

Marketingu

I

ESG i sustainability

I

CSR

I

Compliance

A także dla:

I

Copywriterów

I

Wszystkich, który chcą być odpowiedzialnymi klientami

I

Wszystkich zainteresowanych zrównoważonym rozwojem i rzetelną komunikacją

Prowadząca

Anna Kula

ESG & sustainability advocate; communications & CSR strategist
Mam holistyczne podejście, które łączy zacięcie prawne z 20-letnim doświadczeniem w działach komunikacji oraz pogłębioną znajomością zagadnień ESG (dyplom ALK).

Jestem entuzjastką i popularyzatorką zrównoważonego rozwoju. Mam niemal 20-letnie doświadczenie biznesowe, które łączy 2 obszary: public relations oraz ESG. Kierowałam działaniami komunikacyjnymi firm i pełniłam rolę rzecznika (Euro Bank SA, Santander CB, CH Wroclavia). Odpowiadałam za komunikację korporacyjną, wewnętrzną i CSR (m.in. za program edukacji finansowej konsumentów opisany w raporcie FOB „Odpowiedzialny Biznes w Polsce” oraz projekty CSR nagrodzone Brązowym Spinaczem 2021).

Obecnie wspieram firmy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, zarówno przez konsulting, jak i szkolenia. Dzielę się moim zrozumieniem dla nowych modeli biznesowych i stojących przed biznesem wyzwań, wiedzą na temat oczekiwań społecznych i wymogów regulacyjnych.

Jestem absolwentką studiów „CSR. Cele zrównoważonego rozwoju w strategii firmy” w Akademii Leona Koźmińskiego (w 2023 r. gościnnie prowadziłam zajęcia na tym kierunku), a także członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i wykładowczynią.

Staram się, by moi klienci polubili termin ESG, widzieli w nim osobisty sens i szanse biznesowe.

Program

Program podzielony jest na 2 moduły tematyczne.

Czas trwania:

9.00-13.45 (4h 45 min).
W ten czas wliczona jest przerwa kawowa.

Greenwashing w szerszym kontekście

  • Co jest uznawane za greenwashing (case study + wnioski).
  • Skąd się bierze greenwashing (kontekst biznesowy i społeczny; dane liczbowe).
  • Kilkanaście rodzajów greenwashingu.
  • Rodzaje oświadczeń środowiskowych i inne definicje (m.in. green claims, ogólne i wyraźne oświadczenia środowiskowe, etykiety środowiskowe, zrównoważony rozwój, ESG, green marketing, cause related marketing, greenhushing itd.).

Greenwashing – regulacje i praktyka

  • Regulacje unijne i krajowe (m.in. Green Claims, wzmacnianie pozycji konsumentów, Taksonomia, CSRD / ESRS, CSDDD).
  • Zakazane praktyki, kary, ryzyka i konsekwencje greenwashingu.
  • Przykładowe zobowiązania i strategie klimatyczne firm.
  • Podsumowanie: Praktyczne wskazówki dla copywriterów, marketingu i komunikacji (minimalizacja ryzyk).

  • Qiuz: czy jesteś odporna_ny na greenwashing.
  • Mini-warsztat: dylematy komunikacyjne: co można, czego nie?

Szkolenie odbędzie się na platformie Teams, z ewentualnym użyciem Jamboard (nie wymaga zakładania specjalnych kont).

Mile widziane będzie włączenie kamery i mikrofonu oraz aktywny udział w dyskusjach i ćwiczeniach.

Zapisz się

Cena

715 zł netto + 23% VAT

879,45 zł brutto

Cena obejmuje

  • 4 h 45 min szkolenia online
  • materiały szkoleniowe (forma elektroniczna)
  • certyfikat uczestnictwa (forma elektroniczna)
  • 50% zniżki na 1h indywidualnej konsultacji online (obowiązuje w okresie 2 miesięcy od szkolenia)

Liczba miejsc ograniczona.

Decyduje kolejność zgłoszeń (niezbędne jest wniesienie opłaty).

Szkolenie odbędzie się po zebraniu grupy min. 6 uczestników.

Masz pytania? Skontaktuj się!

Istnieje możliwość organizacji szkolenia stacjonarnego, dedykowanego szkolenia dla twojego zespołu lub skupienia na wybranym obszarze tematycznym.

 

Anna Kula ● anna@kulapr.pl ● tel. 509 305 424

Formularz


    Dane do płatności otrzymasz w kolejnym kroku.

    Wystawiam faktury proforma i VAT (możliwość finansowania szkolenia przez pracodawcę).

    Chcesz wiedzieć więcej? Weź udział w szkoleniu

    Szkolenie online

    ESG w pigułce

    Jak możesz w swojej pracy wspierać transformację biznesu
    i realizację celów zrównoważonego rozwoju?

    Podnieś swoje kompetencje
    – bądź partnerem dla zarządu

    Opinie uczestników

    Wszystkie cytaty pochodzą z ankiet poszkoleniowych

    {

    Najlepsze szkolenie ESG na jakim byłam.

    {

    Cenne szkolenie w życzliwej atmosferze, które w jasny sposób przybliża ryzyka i szanse związane z ESG i pozwala ustrukturyzować tę wiedzę.

    {

    Niezwykle merytoryczne szkolenie.

    {

    Świetna atmosfera.

    {

    Greenwashing nas rozgrzał.

    {

    Mnóstwo wiedzy przekazanej w przyjazny i atrakcyjny sposób.

    {

    Dostałam argumenty do rozmów w firmie – bo tam przemawiają liczby i xls.

    „Nawet największa zmiana zaczyna się od małego kroku”

    Lao-Tzu

    Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

    Chętnie z Tobą porozmawiam:

    Anna Kula anna@kulapr.pl 509 305 424

    wszystkie ikony: Freepik