Zielony marketing bez greenwashingu – rozmowa w podcaście „Biznes dla klimatu”

16/10/2025

Coraz więcej firm mówi o „ekologiczności”, „przyjazności dla planety” i „zielonych” działaniach. Jak robić to naprawdę dobrze, by autentyczne zaangażowanie nie zostało zniweczone przez nieumiejętną komunikację, która naraża na zarzuty ekościemy? Jaki powinien być zielony marketing bez greenwashingu? O tym rozmawiam z Olgą Długołęcką w podcaście „Biznes dla klimatu”.

„Biznes dla klimatu” to podcast tworzony od 2022 r. przez fundację o tej samej nazwie. To platforma łącząca biznes, naukę i praktyków zrównoważonej transformacji. Gośćmi podcastu byli m.in. prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego, prof. Ewa Bińczyk z Komitetu Prognoz PAN oraz Łukasz Broniewski z Fundacji Climate Strategies Poland.

W odcinku, do którego zostałam zaproszona, mówimy m.in. o tym:

  • czym właściwie jest greenwashing i dlaczego nie zawsze wynika ze złej woli,
  • jak unijne przepisy, w tym dyrektywa Green Claims mogą uporządkować i ułatwić „zieloną” komunikację,
  • jakie błędy najczęściej popełniają firmy i jak tych błędów uniknąć,
  • dlaczego transparentność w przekazach środowiskowych jest nie tylko wymogiem prawnym i potrzebą społeczną, ale też rynkową przewagą.

To rozmowa o wiarygodności, odpowiedzialności i o tym, jak mówić o ekologii bez ryzyka. Jeśli interesuje Cię, jak budować komunikację odporną na zarzuty – serdecznie zapraszam do wysłuchania naszej rozmowy oraz do bezpośredniego kontaktu ze mną.

Posłuchaj odcinka tutaj.

Więcej praktycznych porad pozwalających zminimalizować ryzyko greenwashingu znajdziesz w wielu moich artykułach, np. Zielona komunikacja bez greenwashingu. Rynkowe lekcje, błędy i dobre praktyki oraz Ekologiczne komunikaty bez ryzyka – praktyczna ścieżka decyzyjna.

 

 

Anna Kula w podcaście Biznes dla klimatu

Anna Kula w podcaście Biznes dla klimatu

Chcesz wiedzieć więcej?

Zobacz moje szkolenia