Nowe narzędzia komunikacji

15/03/2021

Z jakich nowinek warto dziś skorzystać, kształtując działania komunikacyjne firmy? Co można podpowiedzieć pracownikom innych działów, by dać im inspirację i trochę technicznego wsparcia? Trafiłam ostatnio na kilka  ciekawostek i nowych narzędzi komunikacji, którymi się tutaj dzielę.

 

AVATARLAND™Wirtualne Centrum Targowo-Konferencyjne. Narzędzie do wykorzystania zarówno w komunikacji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Trochę jak #secondlife. Można sobie stworzyć swojego avatara, chodzić po sali, rozmawiać z innymi. Prawie jak w realu. Więcej: tutaj.

DeepFake – znany oczywiście, ale… gdyby tak zacząć coroczną firmową galę od prezesa śpiewającego jak Elvis Presley? W oficjalnej komunikacji marek nie bardzo widzę takie fejki, ale wewnątrz firmy można się takim rozwiązaniem pobawić (mając na uwadze głosy o zagrożeniach, ostatnio nawet od FBI).

Clubhouse – zupełnie nowe medium, dostępne od 04.2020. Na razie elitarne, na zaproszenie. Social audio app – opiera się na rozmowach prowadzonych w czasie rzeczywistym w moderowanych pokojach. Nie ma zapisu, widać tylko awatary. Słychać za to, że dyskutują eksperci i osobistości. Spotkanie z Muskiem? Why not.
Więcej o tym narzędziu: Karolina Janik tutaj.

TikTok – oczywiście nie jest nowy. Trafiłam natomiast ostatnio na ciekawy podcast #PSPR i #MarcinJanowski o TikToku właśnie. Coraz starsi tam odbiorcy, coraz większe zasięgi. Jest też przedstawicielstwo w Polsce, możliwość budowania zaangażowania i zabawy wokół marki – przez oddanie pałeczki jej odbiorcom.  Kreatywność bez ograniczeń. Więcej: tutaj.

Może coś byście dodali do moich narzędziowych propozycji?

Fot.: Malte Helmhold, Unsplash

Chcesz poznać moją ofertę?

Zapraszam, skontaktuj się.