Zdzigitalizowani, ale spragnieni kontaktów twarzą w twarz – tak można określić potrzeby i zwyczaje zakupowe generacji Z, czyli urodzonych po 1995 r. Jeśli są klientami Waszych firm, odbiorcami Waszej marki lub pracownikami – zapraszam do lektury. Wszak warto znać potrzeby i zwyczaje tych, z którymi się komunikujemy.
Poniżej krótko podsumowuję wnioski z badania na temat zwyczajów zakupowych pokolenia Z, jakie po raz drugi przeprowadziły Accenture i Fashion Biznes. Ogłoszono właśnie wyniki. Dają do myślenia. Jak pogodzić współistnienie świata online i offline, wszystkie skomplikowane punkty styku, ale też potrzeby?
- 46% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że nauka i praca zdalna źle wpływają na ich samopoczucie i produktywność.
- 44% planuje ograniczyć korzystanie z internetu i SoMe (jednocześnie 57% z SoMe czerpie informacje o promocjach).
- 62% uważa, że wirtualne relacje są bardziej ulotne i powierzchowne.
- 67% traktuje wyjście do galerii handlowej jako formę spędzenia czasu.
Co ciekawe – to młodzi planują żyć bardziej offline. Grupą najbardziej chętną do tego, by robić więcej zakupów internetowych niż obecnie są przedstawiciele generacji baby boomers (aż 30% ma taki plan).
Więcej na temat badania, w tym pełny raport można znaleźć tutaj.